Een team van vijf enthousiaste professionals is meerdere keren bijeengeweest om kennis en kunde te delen over het onderwerp Merchandise Planning. De uitkomsten van deze inspiratiesessies brachten wij op 20 september samen tot één kennissessie.
Ruim 20 mensen, die 15 verschillende (fashion) retailers vertegenwoordigden kwamen samen met FashionExperts bijeen om kennis te delen over Merchandise Planning en alles wat daarbij komt kijken. De presentatie werd als helder en duidelijk ervaren. Hiernaast gaven de aanwezige toehoorders aan dat de informele setting en de kennis overdracht zeer werd gewaardeerd. "Absoluut een waardevolle middag!'' ''Goed om met elkaar en met de experts te sparren".
Verder kwam naar voren dat er duidelijk behoefte is aan een vervolg waarbij break-out sessies en met elkaar sparren centraal staan. FashionExperts zal dit zeker gaan faciliteren en denkt ook na over hoe invulling kan worden gegeven aan de behoefte om bedrijfs- en vakspecifieke kennis te verhogen op een pragmatische wijze. Wij streven ernaar om dit rond december/januari te realiseren.
Hieronder vind u een korte samenvatting van de kennis die tijdens de sessie is gedeeld met de aanwezigen. De presentaties werden gegeven door drie toppers: Fieke Steenhoek, Paul Hooijschuur en Frank Meilink
Waarom is Merchandise Planning nu belangrijker dan ooit:
Hoe pak ik dit aan:
Op 25 september was FashionExperts, samen met een aantal relaties, te gast bij de schoenfabriek van Greve in Waalwijk voor een exclusief kijkje achter de schermen.
Jos Jan Greve (en zijn team) nam ons op inspirerende wijze mee door de fabriek waarbij hij vol passie vertelde over het proces van handgemaakte, exclusieve herenschoenen.
Een proces waarbij het draait om de kwaliteit in plaats van productie en individu in plaats van massa.
De ongedwongen sfeer zorgde voor een uitstekende gelegenheid om, onder het genot van een meer dan voortreffelijk walking diner, met onze relaties bij te praten over alles behalve zaken doen.
woensdagmiddag 20 september 2017
Locatie Restaurant Vuur te Baarn
Inloop vanaf 13.00 uur. Start programma om 13.30 uur.
Vraag:
Hoe kan het commerciële team in deze consument kritische, concurrerende omgeving effectief, resultaatgericht en in de kortst mogelijke tijd tegen de laagst mogelijke kosten worden aangestuurd?
Onze experts van het Merchandise Planning Expertise Center hebben bij vele binnen- en buitenlandse retailers ervaring opgedaan met het inspelen op veranderingen en professionaliseren van merchandising teams.
In deze kennissessie delen wij onze visie en ervaring over hoe een merchandising team succesvol in een dynamische, omnichannel omgeving kan functioneren.
Het merchandising werkgebied maakt ingrijpende veranderingen door, onder meer in:
Consumentgedrag
Concurrentie ontwikkeling
Financiële ontwikkeling